Opiskelijoita kävelemässä kampuksella.

JAMKOn jäseneksi liittyminen on uudistunut!

JAMKOn jäseneksi liittyminen, opiskelijakortin ja uuden jäsentarran hankkiminen on uudistunut. Jatkossa voit liittyä JAMKOn jäseneksi JAMKOn verkkokaupan kautta. KideAppissa sijaitseva verkkokauppa on nykyaikaisempi, turvallisempi ja kattavampi järjestelmä, joka mahdollistaa opiskelijoiden palvelemisen tulevaisuudessa monipuolisemmin, myös yhteistyössä muiden kaupunkien opiskelijakuntien kanssa. Jäsenyyden lisäksi KideAppista voi jatkossa ostaa JAMKOn tapahtumalippuja ja muita tuotteita. 

Suurimpina eroina entiseen on jäsenliittymän tunnuksien, maksutapojen ja digitaalisen opiskelijakortin muutos, ja nyt jäsentarran voi hakea myös tiettyjen opiskelijakuntien jäsenpalvelusta eri puolilla Suomea.  

Ostokset JAMKOn verkkokaupassa KideAppissa edellyttävät kirjautumista. Voit käyttää joko voimassaolevia KideAppin tunnuksiasi, luoda täysin uudet tai kirjautua Facebook-tunnuksillasi. 

Jäsenyyden maksu tapahtuu jatkossa vain verkkokaupan kautta, eli jäsenyyttä ei voi maksaa enää JAMKOn palvelupisteillä. Applikaation maksutapoina toimivat pankki-ja luottokortti sekä MobilePay. Syksyn aikana käyttöön tulevat myös Pivo ja verkkopankkimaksaminen. 

JAMKOn jäsenet voivat hankkia lisäksi digitaalisen opiskelijakortin Pivo – sovelluksen kautta. Pivolla tunnistaudut opiskelijaksi, saat alennukset, ostat mm. paikallisliikenteen mobiililiput useassa kaupungissa ja maksat helposti puhelimen lähimaksulla. Sinun tulee tilata ensin fyysinen JAMKOn opiskelijakortti. Lue lisää Pivosta 

Uuden yhteisen jäsenrekisterin myötä JAMKOn jäsenillä on mahdollista noutaa ennakkoon verkkokaupassa maksettu jäsentarra myös tiettyjen opiskelijakuntien jäsenpalvelupisteistä eri puolilla Suomea. Näitä opiskelijakuntia ovat  ASK, Helga, HUMAKO, Laureamko, O’Diako ja TUO

Toimi näin saadaksesi opiskelijakortin tai jatkaaksesi jäsenyyttä:

  • Siirry JAMKOn nettisivujen kohtaan Jäsenyys, tutustu ohjeisiin ja klikkaa itsesi JAMKOn verkkokauppaan. Jos tilaat ensimmäistä kertaa opiskelijakorttia tai korttia kadonneen tilalle, sinun kannattaa ottaa itsestäsi etukäteen kasvokuva.  Ohjeet kuvaa varten. 
  • Kirjaudu verkkokauppaan Facebook-tunnuksella tai aiemmin luomallasi tunnuksella.
  • Valitse sopiva jäsenkausi ja tuote, riippuen siitä, oletko jatkava opiskelija ja jäsen vai liitytkö uutena opiskelijana ensimmäistä kertaa jäseneksi. Jos olet hukannut korttisi, ja jäsenkautesi on vielä voimassa, voit myös tilata pelkän kortin, jäsenyyttä ei tällöin tarvitse maksaa uudelleen. 
  • Kun klikkaat tuotetta, palvelu pyytää vahvistamaan opiskelijastatuksesi HAKA-tunnuksilla eli omalla opiskelijatunnuksellasi, jota käytät JAMKin järjestelmissä. Klikkaa tuotetta uudelleen, jolloin liittymislomake aukeaa.
  • Täytä lomakkeella pyydettävät tiedot ja liitä tarvittaessa kuva.
  • Siirry maksamaan pankki- tai luottokortilla tai MobilePayllä.

Jatkavat jäsenet voivat tämän jälkeen noutaa heti tarran JAMKOn palvelupisteeltä ja n. tunnin jälkeen liittymisestä ottaa käyttöön Pivon mobiilijäsenkortin. Uusien jäsenien opiskelijakortit saapuvat JAMKOn toimistolle 2-3 viikon kuluessa tilauksesta. Saat JAMKOlta viestin koulun sähköpostiin, kun korttisi on valmis noudettavaksi. Uudet opiskelijat voivat ottaa Pivon käyttöön vasta opiskelupaikan vahvistamisen jälkeen ja kun heidän tietonsa on JAMKin opiskelijatietokannassa. Tämä tapahtuu usein orientaatioviikolla.

Jos sinulla on pulmia liittymisen tai opiskelijakortin tilaamisen kanssa, katso JAMKOn UKK:sta löytyisikö tilanteeseesi vastaus.

Lisätietoja:
JAMKOn jäsenpalvelut
Jäsenpalveluasiantuntija Arttu Niemelä
Puhelin +358 50 3361 385
Sähköposti: jasenpalvelu(a)jamko.fi

Selaa kaikkia ajankohtaisia

Ajankohtaista